Kuinka hyvin tunnet keittiön klassikon? 5 yllättävää faktaa Pansuolasta

Suola sopii monenlaisiin ruokiin makua korostamaan, mutta määrän kanssa on syytä olla tarkkana. Vaihda tavallinen suola Pansuolaan: vähennät helposti haitallisen natriumin määrää – hyvästä mausta tinkimättä. Lue miksi Pansuola on parempi valinta maustamiseen.

1: Se terveellisempi suola

Tavallinen ruokasuola on lähes kokonaan natriumkloridia. Se sisältää huiman määrän natriumia, jonka liiallinen käyttö on tutkitusti yhteydessä monenlaisiin terveysongelmiin, kuten kohonneeseen verenpaineeseen, osteoporoosiin sekä aivoterveyden häiriöihin.
Pansuolassa natriumkloridia on selvästi vähemmän: vain 57 %. Lisäksi Pansuola sisältää runsaasti terveellisiä mineraaleja, kuten kaliumia, jotka suojaavat sydän- ja verenkiertoelimistöä sekä auttavat verenpaineen pysymistä normaalina. Pansuolan sisältämä jodi taas on elintärkeää mm. kilpirauhasen toiminnalle. Pansuolan käyttäjä saa siis saman herkullisen maun pienemmillä terveyshaitoilla.

2: Hyvä maku ilman turvotusta

Suolan sisältämä natrium sitoo kehoon nestettä ja aiheuttaa turvotusta sekä painonnousua. Siksi suolaisen ruoan syöminen saa olon usein tuntumaan pöhöttyneeltä. Alhaisempi natriumin saanti vähentää nesteen kertymistä elimistöön ja siten myös turvotusta.

3: Sama herkullinen suolaisuus

Vaikka Pansuolan koostumus on erilainen kuin tavanomaisella suolalla, maistuu se silti lähes samalta kuin tavallinen ruokasuola. Pansuolan sisältämä lysiini voimistaa suolaista makua sekä poistaa mineraalisuolalle ominaisen pistävän maun. Ruoan maussa eroa ei siis huomaa. Muistathan, että Pansuola on tavallista suolaa kevyempää: halutessasi voit annostella sitä hieman tavanomaista suolaa enemmän, jos haluat ruokaan suolaista makua.

4: Kotimainen tutkittu laatutuote

Aina ei tarvitse mennä kauas hyvän perässä. Pansuola on Suomessa kehitetty ja edelleen Suomessa valmistettava laatumauste. Merkiksi kotimaisuudesta sille on myönnetty Avainlippu.
Pansuolan lukuisten hyvien ominaisuuksien taustalla on vuosikymmenten tutkimustyö meillä ja maailmalla, ja myös Maailman terveysjärjestö WHO suosittelee mineraalisuolan käyttöä.

5: Uutta: lisää makua yrteistä

Keittiön perusmausteena suola täydentää ruoan kuin ruoan, mutta vähintään yhtä monikäyttöisiä ovat yrtit. Basilika, timjami, rosmariini, persilja, oregano ja laakerinlehti ovat suolan tavoin maustamisen perusaineita.
Uutuustuote Pansuola Yrtti on entistäkin maukkaampi mauste niin lihalle, kalalle, kanalle kuin kasvisruoalle – ja se sisältää samat erinomaiset Pansuolan terveysominaisuudet. Pansuola Yrtti sopii mainiosti esimerkiksi kesän grilliherkkujen maustamiseen tai paahdettuihin uunijuureksiin makua tuomaan – testaa vaikka tämä Satokausikalenterin resepti.

Artikkeli on julkaistu aiemmin Yhteishyvän verkkosivuilla.

Kaupallinen yhteistyö Pansuola & Yhteishyvä 2021

%d bloggaajaa tykkää tästä:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close